سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یا عشق ادرکنی


یا لطیف

یادم می آید چند سال قبل کلاسهای عمومی دانشگاه از حالت اختلاط به حالت تک جنسیتی تغییر کرد. یک عده دانشجوی دگراندیش داد و بیداد راه انداختند که آی" به دانشجو توهین شده"

باز یادم می آید وقتی میخواستند وسط اتوبوسهای خط واحد نرده بکشند، یک عده این کار را توهین به شعور مردم می دانستند.

دیروز همین بحث اختلاط در مراسم شب قدر را با یکی از شیوخ دانشگاه در میان گذاشتم. میگفت این که چیزی نیست. زمانی که می خواستند ضریح جدید حرم امام رضا(ع) را نصب کنند، یک عده می گفتند:" به شعور ملت توهین میکنید که دارید قسمت زنانه و مردانه را جدا می کنید".

فرض کنید مسئولین نمی خواستند به شعور ملت توهین کنند. نتیجه چه میشد؟ حتما" شما خوانندگان وبلاگ حداقل یکبار به زیارت امام رضا(ع) مشرف شده اید. هر کس یک ذره معرفت داشته می باشد میفهمد که حتی در حالت تک جنسیتی نیز نزدیک شدن به ضریح با آن همه فشار جمعیت کار عاقلانه ای نیست. حال تصور کنید اگر به شعور ملت توهین نمیکردند چه میشد؟ تصورش هم شرم آور است.

باید به شعور ملتی توهین کرد که "امر به معروف و نهی از منکر" را سر بریده اند.

جوانانی که هر کدام هیکلی دوبرابر یک فرد معمولی دارند در روز روشن روزه خواری میکنند. اینها در واقع شعوری ندارند که بخواهد به آن "شعور" توهین شود.

ادامه در وبلاگ  آقای رحمان صادقی: وبلاگ دانشجوی بیدار  waitfaraj.blogfa.com/post-246.aspx

او اینجاست. 

 



::: چهارشنبه 90/6/9::: ساعت 6:58 عصر


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 27
کل بازدید :62132
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<

در برهوت زندگی گم بودم و به دنبال مأمنی امن میگشتم. جایی که بتوان روح تشنه را سیراب و جسم عاصی را رام کرد. تن خاکی در غل و زنجیر اسارت زمین بود و روحِ بیتاب شوق آسمان داشت....اگر حالیُ مجالی بود باقی را در آرشیو بخوانید.
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<