سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یا عشق ادرکنی


 یا لطیف

یک مفتی وهابی سعودی در پاسخ سوالی درباره افراد تارک‌الصلاة و وظیفه افراد در مقابل آنان مدعی شد که این افراد را باید دور کرد و اگر توبه نکردند کشتن آنان نیز واجب است.در جدیدترین فتواهای منتشر شده از مفتی‌های وهابی عربستان سعودی، قتل فردی که نماز نخواند و از این کار خود توبه نکند، واجب اعلام شد.این مفتی که عضو هیئت عالی علمای عربستان سعودی است، در پاسخ به این فتوا گفت: کسی که نماز نمی‌خواند طبق این حدیث که میان بندگی و کفر، ترک نماز است، مسلمان نیست. ادله از کتاب و سنت بر کافر بودن تارک الصلاة بسیار است. این مفتی در پاسخ به این استفتاء که «رفتار ما باید با فرد تارک الصلاة چگونه باشد؟»، گفت: باید او را دور کرد بلکه اگر توبه نکرد و بر نماز مراقبت نکرد، کشتن وی واجب است... او توبه می‌کند و اگر توبه نکرد و نماز را ترک کرد، کشته می‌شود... استخدام کردن این فرد از اساس غلط است زیرا کفار بر امور مسلمانان ولایت ندارند و الگویی می‌شوند برای دیگران.چندی پیش هم شیخ عبدالرحمن البراک از مفتی‌های اعظم عربستان، با حرام اعلام کردن رانندگی برای زنان سعودی، برای زنانی که اقدام به رانندگی کنند، آرزوی مرگ کرده بود.

این مفتی های در باریِ آل سعود ملعون نمی دانم که چرا دقت کافی در فتوی دادن نمی کنند ؟ اگر کسی نماز نخوند مسلم است که مرتکب گناه و معصیت شده است اما وظیفه حاکم شرع این است که او را مجازات کند نه اینکه اورا به قتل برساند کما اینکه فقها در مورد زن مرتد می گویند زندانی می شود و در اوقات نماز شلاق می خورد نه آنکه کشته شود از طرف دیگر اگر شما از استخدام کردن بی نماز ناراحتید چون کفار بر امور مسلمین ولایت ندارند اولا کسی که نماز نخواند کافر نیست از طرف دیگر شما اگر از این الگوها می ترسید چرا فتوی به حرمت قرار دادن پایگاهای امریکا در عربستان نمی دهید ؟ اینکه امریکا در عربستان پایگاه دارد باعث تسلط کفار بر مردم عربستان نمی شود ؟ از طرف دیگر اگر زنی با حفظ حجاب رانندگی کند چه اشکالی دارد ؟ که برای او آروزی مرگ برای او کنید ؟ چه دلیلی بر حرمت رانندگی است که  زنان را حقوقشان منع می کنید ؟ امروزه زنان در تمام کشورهای دنیا حتی در کشورهای اسلامی رانندگی می کنند چطور شد که به ذهن کسی نرسید که این کار حرام است ؟ انسان تا دلیل قطعی بر حرمت چیزی نداشته باشد نباید فتوی به حرمت دهد و کسی را از کارش منع کند به عبارت دیگر هر کاری حلال است مگر آنکه دلیل قطعی بر حرمت داشته باشیم. براستی اگر یکی از مفتی ها را ما داشتیم ,آنوقت چه اتفاقی میافتاد ؟! خدا را شکر که نداررررررررررررررریم .

 

 الهی! بیاموز تا سرِّ دین بدانیم،بفروز تا در تاریکی نمانیم.تلقین کن تا آداب شرع بدانیم.تو نواز که دیگران ندانند.تو بساز که دیگران نتوانند.همه را از خودپرستی رهایی ده،همه را بخود آشنایی ده،همه را ازمکر شیطان نگاهدار،همه را از آفت نفس اگاه دار...به حقک و حرمتک یا عزیز و یا غفار.
 

او اینجاست. 

 



::: جمعه 90/4/24::: ساعت 6:23 عصر


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 27
کل بازدید :62145
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<

در برهوت زندگی گم بودم و به دنبال مأمنی امن میگشتم. جایی که بتوان روح تشنه را سیراب و جسم عاصی را رام کرد. تن خاکی در غل و زنجیر اسارت زمین بود و روحِ بیتاب شوق آسمان داشت....اگر حالیُ مجالی بود باقی را در آرشیو بخوانید.
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<