سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یا عشق ادرکنی


یا لطیف

کالبد ما ز خواب کاهل و مشغول خاست*آنکه به رقص آورد کاهلِ ما را کجاست؟ 

از بهشتیان درخواست اندکی آب و خوراک میکنند و پاسخ می شنوند که خدای متعال نعمت های بهشتی را بر شما حرام کرده است .اعراف 50-و بهشتیان ار آنان می پرسند:چه چیز موجب بدبختی شما شد و به دوزخ کشاند؟میگویند: ما اهل نماز و عبادت خدا نبودیم و به مستمندان کمک نمیکردیم و با تبهکاران هم سو میشدیم و روز قیامت را تکذیب می کردیم.مدثر39-47 آنگاه به ستیز با یکدیگر میپردازند. ص 59-64 گمراه شدگان به گمراه کنندگان میگویند:این شما بودید که مار ا گمراه کردید,آنان پاسخ میدهند:شما به دلخواه از ما پیروی کردید.اعراف38-39و صافات27تا 33. ق 27 زیر دستان به زبر دستان میگویند:این شما بودید که ما را به این بدبختی کشاندید.آنان پاسخ میدهند:مگر ما به زور شما را از راه راست باز داشتیم؟ ابراهیم21و سبأ31تا 33 سرانجام به شیطان میگویند: این تو بوید که موجب گمراهی ما شدید,و او پاسخ میدهد: خدا به شما وعده ی راستین داد نپذیرفتید,من وعده ی دروغ دادم پذیرفتید,پس به جای سرزنش من,خویشتن را سرزنش کنید,و امروز هیچکدام نمیتوانیم به فریاد دیگری برسیم.ابراهیم 22 و بدین سان چاره ای جز تن دادن به کیفر کفر و نافرمانی خودشان نمی بینند و جاودانه در عذاب می مانند.آل عمران88-166و نسأ169 

 

و: در آیه ی 71 از سوره ی مرم آمده, و همه ی شما بدون استثنا وارد جهنم میشوید,این امری است حتمی و فرمانی است قطعی از پروردگارتان! سپس آنها را که تقوا پیشه کردند را رهایی میبخشیم و ظالمان را در حالی که از ضعف و ذلت به زانو درآمده اند در آن رها میکنبم. 

و: از پیغیمر اکرم ص پرسیدند,خداوند جهنم را از چه آفریده و چگونه و چند است؟فرمود: خداوند جهنم را از خشم خود خلق کرد و اندر زمین هفتم است و هر یک از دیگری هفتاد بار سوزانتر است و آخرین آنها درکه ی اسفل است که محل منافقین است . ان المنافقین فی الدرک الاسفل من النار. 

و: در سوره ی نازعات آیه 36 آمده, در آن روز جهنم برای هر بیننده آشکار میگردد. 

الهى عاقبت چه خواهد شد و با ابد چه باید کرد. 

 

او اینجاست. 



::: دوشنبه 90/4/20::: ساعت 12:13 صبح


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 21
کل بازدید :62020
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<

در برهوت زندگی گم بودم و به دنبال مأمنی امن میگشتم. جایی که بتوان روح تشنه را سیراب و جسم عاصی را رام کرد. تن خاکی در غل و زنجیر اسارت زمین بود و روحِ بیتاب شوق آسمان داشت....اگر حالیُ مجالی بود باقی را در آرشیو بخوانید.
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<