سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یا عشق ادرکنی


 یا لطیف

بنشسته ام من بر درت تا بوک برجوشد وفا  * باشد که بگشایی دری گویی که برخیز اندرآ

غرقست جانم بر درت در بوی مشک و عنبرت * ای صد هزاران مرحمت بر روی خوبت دایما

ماییم مست و سرگران فارغ ز کار دیگران * عالم اگر برهم رود عشق تو را بادا بقا

عشق تو کف برهم زند صد عالم دیگر کند * صد قرن نو پیدا شود بیرون ز افلاک و خل

 
 
پروردگارم , میدانی که چقدر دلم میخواست اینروز را دریابم. اما حالا که میگویند الاعمال بنیات, من هم یقین دارمُ دل خوش میدارم به مقبولی اعمالی که یک سال بود منتظرش بودم ولی به نوعی از دست دادم. و راضی ام به قَدَری که برایم در نظر گرفتی. رحمت ماه اَصَب را از این بنده ی حقیرت دریغ نفرما که به بخشایشت امیدوارست .منزه است آن خدایی که تنزیه و تسبیح جز برای او شایسته نیست. برای توست ستایش اگر پیرویت کنم و تو حجت و برهان بر من داری اگر نافرمانیت کنم و أستغفر الله وأتوب إلیه .

 اولین چله نشینی ام چند روز پیش به اتمام رسید و اینک با توکل به ذات اقدس اله وارد دومین چله نشینی ام شدم. چله ای که با رجب آغاز شود به واقع چله ای پر خیر و برکت خواهد بود و من بی اندازه امید بسته ام به این ماه و ماه های بعدش تا به مدد رحمت و مغفرتی که در این ماه شامل بندگان خواهد شد ار کدورت هایی که روحم را احاطه ساخته رها شوم و نور را وارد جانم کنم که نور اوست .اعتراف میکنم که چله ی اولم را قصور داشتم ... میدانم .! آدمم و خاطی. و از آنجایی که خطا در سنین من قبح بیشتری دارد , شرمساری مضاعفی نصیبم میکند . لذا برآنم تا با سختگیری جدی تری روح را به سر منزل مقصود برسانم که آرام جان آنجاست.

إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ.صافات 30 بی تردید آنان که گفتند: پروردگار ما الله است و پایداری ورزیدند فرشتگان برآنان نازل میشوند که مترسید و غمگین مباشید ، شما را به بهشتی که وعده داده بودند بشارت است.

 امروز ما مهمان تو مست رخ خندان تو  * چون نام رویت می برم دل می رود والله ز جا

کو بام غیر بام تو کو نام غیر نام تو  * کو جام غیر جام تو ای ساقی شیرین ادا

 در روایات خوانده ام : اگر کسی دو عفت نداشته باشدشکست خواهد خورد (منظور شکست معنوی است) که عفة البطن و عفه الفرج نام گرفته اند ، منظور مقاومت در برابر شکم و مقاومت در برابر هوس است .منظورِ واضح ترم این است که, در نظرم بود از اول ماه رجب روزه بگیرم و اگر اراده ای بود با فطر پایانش دهم. و این برای من یعنی یک نبرد تن به تن و نفسگیر با نفس سرکشِ خود, یک مبارزه ی رسمی با همو که بخاطر خروح از بین بردگانش و پیوستن به خیل بندگانِ انشالله خاشعِ خداوند عزیز و حکیم چشم دیدنم را ندارد و مدتی ست حملاتی بس سهمگین نثارم میکند. اما اگر او دشمن من است و قسم خورده ست باید بداند که من هم دشمن اویمُ قسم خورده ام .میدانم سخت خواهد بود. اما گذر از این سختی در قبال رضایت و خشنودی ی معبودم لذت بخش خواهد بود. برای این سفر سخت زاد و توشه ام عشق استُ معرفت و از نماز و صبر کمک خواهم گرفت و صد البته از قرآن عزیز که واژه واژه اش روحم را صیقل میدهد. وَاسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَکَبِیرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِینَ. از صبر و نماز یاری جوئید و با استقامت و کنترل هوسهای درونی و توجه به او نیرو بگیرید, این کار جز برای خاشعان گران است. آرزویم این است که به آنجایی برسم که از این دنیا دیگر چیزی را حس نکنم زیرا هر چه هست اوست...اوست...اوست.

چندان دعا کن در نهان چندان بنال اندر شبان  * کز گنبد هفت آسمان در گوش تو آید صدا

گر مجرمی بخشیدمت وز جرم آمرزیدمت * فردوس خواهی دادمت خامش رها کن این دعا

گفتا نه این خواهم نه آن دیدار حق خواهم عیان * گر هفت بحر آتش شود من درروم بهر لقا

 

پی نوشت ها:
پ.ن 1 : بد نیست این مطلب را که دیروز آموختم را خیلی کوتاه پی نوشت کنم. دیروز در برنامه های پرسش و پاسخ اعتقادی شخصی از دوسر بودن شمشیر امام علی سوال کرد که چگونه وارد غلاف میشده. پاسخ کارشناس این بود. شمشیر ایشان دو سر و دو نیش نبوده. ذو یعنی دارنده و فقار یعنی شیار.شمشیر امام دارای شیارهایی بوده برای کاربرد بهتر شمشیر.پ.ن 2:امکان دارد به این پست مطلب اضافه کنم.پ.ن 3: محبت کرده برای این بنده ی حقیر دعا بفرمایید که دعای دیگری بر دیگری زودتر مستجاب میشود, انشالله.پ.ن 4: این پست قرار بود ساعت ها پیش منتشر شود...ولی نشد.ایمان دارم این پست باید توسط کسی خوانده شود که قرار است و قَدَر. پ.ن5 : بالاخره بعد از ماه ها صدای اذان را از گلدسته ها شنیدیدم.دلمان لک ک ک ک زده بوده .

او اینجاست. 

 



::: یکشنبه 90/3/15::: ساعت 3:48 صبح


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 28
کل بازدید :61730
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<

در برهوت زندگی گم بودم و به دنبال مأمنی امن میگشتم. جایی که بتوان روح تشنه را سیراب و جسم عاصی را رام کرد. تن خاکی در غل و زنجیر اسارت زمین بود و روحِ بیتاب شوق آسمان داشت....اگر حالیُ مجالی بود باقی را در آرشیو بخوانید.
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<